sobota 12. listopadu 2016

VEGAN QUESTIONNAIRE/VEGANSKÝ DOTAZNÍK



  Hello guys,

I know, that I have promised you 2 recipes a week, so I am sorry.
But I have been sick for about 2 weeks already, I have lost a lot of weight and honestly, I am not feeling good in any way.
I just felt like I don't really want to write a long recipe, because honestly, there is really nothing to write about.
After 2 weeks, I started to eat a little bit normal, but right now I think that my "problems" have been caused by stress.


It just seems that right now, a lot of things are going backwards.
I mean, I don't want this blog to be about whining, either it is about small or big problems.
I am just tired of being sick, tired of being tired and tired of feeling miserable.
BUT!

I have a couple of questions for you, that to me are really important.
And also I am going to answer them as well.


  1. Would you date a non vegan person? If not, why. And if yes, would you tolerate his or hers choices? 
  2. If your partner got sick and needed food and meat, would be that thing he/she wants, would you provide it to him/her (I mean cook it).
  3. What would be your opinion about vegans, that after a certain time go, let's say 95% plant based and 5% carnivorous? Would you hate that person? 
  4. What would you say if in the future there were any recipes, which would include meat?
  5. Do you consider yourself being an angry vegan (I find an angry vegan as someone who never shuts up about the fact, that he/she is vegan and also will not provide any help or inform people about becoming vegan, understand vegan or plant-based diet) or would you eat with your meat and dairy eating friends/family/etc

Answers:

  1.  I do date a non vegan person and I am completely fine with her choices, I mean, most of the time when we are together, I do the cooking, and also she loves vegan food, but she has her opinions on that and who am I to judge? I think that you need to became something for YOUR OWN REASONS. And yes, I am tolerant, because if you don't respect other people, who are you to tell them how better you are.
  2. Of course I would. There is no need for more words.
  3. Well not long ago, I have seen a video by Melanie Murphy (link will be down bellow) about her saying, that her vegan diet is no longer her priority and wanting to be COMPLETELY ON A VEGAN DIET is not fulfilling, and also that she no longer feels, that it is right for her and I do understand her. I am not saying, that I regret my vegan choices, I am happy because it taught me to like food I hated, it taught me to eat big portions without feeling bloated and having a great inner fear for my weight. My skin got better, my nails are hard as a rock, because of veganism I taught myself to like me, my body, myself more than in my entire life. I found out what I have always wanted to do. Share recipes with people, share good quality food, that will make you feel better, that sweet type of comfort food (Do you remember the scene from Ratatouille? A mean man turn into a nice guy, because of warming memories, provided to him by a mind-boggling food?). But I think that people change and nothing is permanent and especially our life choices, so I am not saying that it would happen to me, but I am not saying, that it would not happen either.
  4. I would say why not and on this we (you and me) will probably have some trouble to agree on, because I don't care. I believe that recipes are for everybody and I have always loved Jamie Oliver as a kid and I believe, that you should not discriminate anyone. Just work together!
  5. Hell no, I have met few angry vegans and they were one of the reason, why I honestly had second thoughts about being on plant based diet, because I found them so immature. YOU CAN NOT JUST COME TO A PERSON, TELL THEM "YOU ARE A KILLER AND YOU SHOULD BE ASHAMED OF YOURSELF!!!!" AND EXPECT THEM TO BE LIKE "OK I AM A HORRIBLE PERSON, I AM GOING TO BE A VEGAN" Being vegan does not make you a better person. Period. 



Even I have second or thirth thoughts about being on plant based diet, I love it but I don't consider myself completely vegan, because my opinions does not fit in Vegan community. 
I love ideas of a Vegan lifestyle, but there is still something I can not agree on with the rest of people. 
But you know, things can change!

I don't even know what was the point of this post, maybe to "talk to" somebody, maybe just for me to know other people's opinions. I have no idea.

I just want to make sure, that even if you are not vegan, you are welcomed, you won't be judged and I hope that we will have a nice Internet "relationship" together.

PS.: A little sneak peak into my breakfast from this morning.
Would you like me to do a recipe?
(Banana pancakes!!!!!!!)


Why I No Longer Eat A (Completely) Vegan Diet | Food Diary Friday!


Ahoj lidé milí,
Vím, že jsem Vám slíbila 2 recepty týdně a omlouvám se.
Ale byla jsem asi 2 týdny nemocná, k tomu jsem ztratila hodně váhy a upřímně, necítím se dobře ve všech směrech.
Prostě mi přišlo, že nemám chuť psát dlouhý recept, protože upřímně, není ani o čem psát.
Po dvou týdnech, jsem začala jíst trochu normálně, ale nyní si myslím, že mé "problémy" jsou způsobeny spíše stresem.

Zdá se mi, že spousta věcí jde v opačném směru než by mělo.
Víte, nechci, aby tenhle blog byl nějaká "brekárna" o mých velkých nebo malých problémech.
Prostě jsem jen unavená z toho být nemocná, unavená z toho být unavená a unavená z toho, že se cítím hrozně.
ALE!

Mám pro Vás pár otázek, které jsou pro mě velice důležité.
A sama je také pro Vás zodpovím.


  1. Chodil/a by ste s člověkem, který není veganem? Pokud ne, tak proč. Pokud ano, tolerovali by ste jeho/její volby?
  2. Pakliže by Váš partner onemocněl a potřeboval by jídlo a maso a bylo by to, to co by chtěl/a, umožnili by ste mu/to? (Mám na mysli uvařili.)
  3. Jaký je Váš názor na vegany, kteří po určité době, začnou jíst, řekněme 95% rostlinnou stravu a 5% masožravcem? Chovali by ste nenávist k tomuto člověku?
  4. Jaký by byl Váš názor, pakliže by se tu v budoucnu zahrnující i masité či mléčné výrobky?
  5. Považujete se za tzv. naštvaného vegana (Podle mého názoru je naštvaný vegan ten, kdo nikdy nezavře pusu o faktu, že on/a je veganem a také neposkytně žádnou pomoc či neinformuje lidi o tom jak se jím stát, či aby pochopili co je veganská či rostlinná strava) nebo by jste jedli spolu se svými maso a mléčné výrobky konzumujícími přáteli/ rodinnou/etc?

Odpovědi:

  1. Sama chodím s člověkem, který není veganem a její volby mi absolutně nevadí. Upřímně, většinu času, když jsme spolu vařím já a ona sama miluje veganskou stravu, ale má na to své názory a koho já budu soudit? Pakliže se něčím máte stát, tak se tím něčím musíte stát ZE SVÝCH VLASTNÍCH DŮVODŮ. A ano jsem tolerantní, protože pokud nerespektujete lidi, kdo jste, že jim tvrdíte jak vy sami jste lepší.
  2. Samozřejmě, že bych uvařila. Tady není důvod pro víc slov.
  3. Není to moc dlouho, co jsem viděla video od Melanie Murphy (odkaz je dán v AJ verzi texu na konci článku), kde mluví o tom, že její veganská dieta už není pro ní prioritou a být KOMPLETNĚ NA VEGANSKÉ STRAVĚ, již není nadále naplňující a že necítí, že by to pro ní bylo to pravé a já jí rozumím. Neříkám, že lituji svých veganských rozhodnutích, jsem za ně řáda, protože mě to naučilo mít ráda jídlo, které jsem nesnášela, naučilo mě to jíst velká porce jídla, aniž bych se cítila nafouklá a měla ten vnitřní strach o mou váhu. Má pleť se zlepšila, mé nehty jsou tvrdé jako kámen, díky veganské stavě, jsem se naučila mít se ráda, mé tělo, mě samotnou více než za celý život. A zjistila jsem, co jsem vždy chtěla dělat. Sdílet s lidmi recepty, sdílet dobré a kvalitní jídlo, díky kterému se budete cítit lépe, ten krásný tip komfortního jídla (Pamatujete  si na tu scénu z Ratatouille? Na toho nepříjemného chlápka, který se díky hřejivým vzpomínkách, zprostředkovaných díky báječnému jídlu, stane milým člověkem?) Ale také si myslím, že se lidé mění a nic není na věky a to hlavně naše životní volby, takže neříkám, že se tohle stane mě, ale také to nevyvracím.
  4. Řekla bych, že proč ne a na tomto (vy a já) se asi pravděpodobně moc neshodneme, protože mě tohle je jedno. Věřím, že recepty jsou pro každého a já vždy milovala jako malá Jamieho Olivera a věřím, že by nikdo neměl být v tomto diskriminován. Prostě fungujme společně!
  5. Absolutně ne, potkala jsem pár takových a oni byli jeden z důvodů, proč jsem pochybovala nad tím být na rostlinné stravě, jelikož je považuji za hrozně nevyzrálé. NEMŮŽETE JEN TAK PŘIJÍT ZA ČLOVĚKEM A ŘÍCT MU "JSI VRAH A MĚL BY JSI SE ZA SEBE STYDĚT!!!!" A OČEKÁVAT, ŽE BUDOU REAGOVAT " OK JSEM HROZNÝ/Á A ODTEĎ BUDU VEGAN" Být veganem, z Vás nedělá lepšího člověka. Tečka.
I já jsem měla silné pochybnosti o tom být na rostlinné stravě a miluji to, jen se nepovažuji za kompletního vegana, vzhledem k faktu, že mé myšlenky nesedí s Veganskou komunitou.
Miluji myšlenky Veganského životního stylu, ale pořád je zde pár věcí na kterých se s většinou nemohu shodnout.
Ale víte co, věci se mění!

Ani nevím co bylo smyslem tohoto článku, možná si s někým "popovídat", možná je to jen pro mě, abych věděla názory druhých lidí. Nemám ponětí.

Chci jen aby jsi ty, můj můj milý čtenáři, věděl, že jsi vítaný i když nejsi veganem, že zde za to nebudeš odsuzován a že snad spolu budeme mít hezký internetový "vztah".

PS.: Malý náhled do mé snídaně z dnešního rána.
Chcete na ně recept?!!
(BANÁNOVÉ PANCAKES!!!!!!!!!!!!!!!)

Žádné komentáře:

Okomentovat